15 januari, 2010

den däringa rosa plastlappen..

Mjaaao.. joseddu dendäringa rosa plastlappen dök upp på posten idag :D
blev himelens glading när jag fick mitt avi i brevelådan.
Men orkade jag dra mig neråt? icke sa nicke :P
jag städade huset istället.. dammsög och städade toaletten och fixade köksbänkarna :D och spisen med kom jag på nu.

Mjodu såattee.. jag har varit massvis dutti idag.
Sen när far min dök in så snodde jag hanssa bil och drivade till posten där jag checkade ut min rosa plastlapp.. myyyyyyyyyyyyyyycket tjusigt om jag får säga det själv.... NOT! Gräsligare kort får man fan leta efter.

Jaja.. sen körde jag och köpte en anteckningsbok som jag ska samla alla mina recept i, sen gick jag till affären mittemot och köpte GRÖNT garn :D jag ska virka en GRÖN kanin ^^ Kaniiiin! ^^
Det där fattar nog bara 2 personer och det är jag och martin som antagligen inte läser denna bloggen överhuvudtaget :P

jaja.. sen gick jag till affären jämte affären där jag köpte garnet (häner ni med?) och där köpte jag 2 filtbitar i 2 olika färger, svart och vitt, alltsammans kostade 6,30 ^^
Sen körde jag den fina lilla golfen till bibblan, där blev jag helt off, alldeles förevirrad... dom har ju byggt om så satingens så jag stod som ett stort frågetecken.. men sen hann omvärlden grabba tag i mig och jag gick till något som såg ut som en disk :P stod i kön bakom ett par i ungdomen :P jisses så lång tid det tog för dom.. men då blev en annan expedit ledig så han snodde mig från kön. Och jag frågade honom om dom hade en bok om Amigurumi... hahahhahaha han vart ett ännu större frågetecken än vad jag var innanför dörrarna :P Såååå fick jag stava skiten för honom och det visade sig att dom hade en bok om det.. Så han gick och jag följde efter till hyllan.. vi letade länge och väl... där fanns ingen jäääävla bok.. så han gick tillbaka till datorn och där stod det att den kom in för 1,5 timme sen så den stod på en vagn...
Nu mina kära damer och fjantar ska ni få höra.. det fanns inte en vagn, inte heller två elr tre vagnar fulla med böcker.. det fanns SJU!!!!
Så vi letade och letade och letade.. vi gick tillbaks till hyllan och letade.. då ingrep käre Pia in, som har jobbat där sen jag var skeeeetaliten.. och hon frågade vilken bok vi letade efter, snubben bad mig säga det för han kunde inte uttala det..
Och direkt pioooong! så travade hon iväg och vi följde efter som de 2 ljushuvvena vi var och hon gick till en av vagnarna som vi hade letat i och mitt ibland alla feteböcker tog hon fram den mest minsta och smalaste, patetiska bok jag sett.
Både jag och snubben suckade och flinade..
Sååå.. nöjd och belåten med en bok i handen gick jag tillbaks till bilen och körde hem.

väl hemma betalade jag räkningar, från tele2 och den där körkortsgrejen på 150 kr :P

Sen satte jag mig och började skriva ner recept i min bok.. då kom jag på att jag måste kolla lite saker på bdb och bloggen :P

På bdb kom jag och jennie fram att vi ska åka utomlands.. elr som jag sa det "utanförlandet" hon tkt att det var det sötaste hon hört på länge.. mja mjo kanske det.

Så kom jag på världens bästaste mening som verkligen passar mig :D

*harklar mig* "Jag kan när jag vill, och jag vill när jag orkar" Ta-daaaaaaaah! :D
passar mig alldeles perfektast.

nej nu orkar jag inte skriva mer..

Nånna.

2 kommentarer:

  1. hahaahha! vad ÄR arigumijoxx för nåt då? :o
    hahhaa kul mening, ja passar perfa. blire nån mössa te macco då, trooooru? :P pössa på sig. donken

    SvaraRadera
  2. ahaaa. synd! Vad äre för djur på gång nu då? :) pöss donk

    SvaraRadera