29 oktober, 2009

Vantar till mina systrar :)


Som de flesta kanske har märkt så är jag helt inne på att sticka just nu, stickar mössor, tröjor, grytlappar, vantar och halsdukar.. Nu har jag gjort klart vantar till mina systrar första gången så döm mig inte allt för hårt ^^

Sticka ärr väldigt kul och avslappnande. Det är en väldigt bra terapi. Det kräver koncentration och tålamod. Jag har stickat sen jag var 9. Jag kommer ihåg det första jag stickade i skolan, det var ett bi, den var rosa och lila. Och jag var förbannad för att jag hela tiden tappade maskor :P Men som min pappa brukar säga, övning ger färdighet :)

Men det var nog min farmor som startade det hela med stickandet hos mig. När man var liten så såg man henne nästan alltid med ett par stickor eller en virknål i högsta hugget. Det var hon som lärde mig sticka på riktigt och att virka. Jag har virkat det mesta tror jag. Dukar, lååånga dukar, vantar och grytlappar.

Jaja, här kommer en bild på mina systrars vantar :)

1 kommentar:

  1. DONKEN
    Är det de på bilden du gjort?? Jävlaaaa skillat o få in dedär blommorna (är kanske snöflingor antagligen) där i mitten! Geehz, hur gör man sånt? Himla fina var de iallafall.
    Vem faaaaan var det som hällde drinken över dig?? din systers pv's syster? :S Jävla omoget iallafall. pöss på sig nonnaaaa.. och skit i att höra av dig till de som inte hör av sig till dig. it's NOT woth it. Eller ja vissa kanske bara glömt av att göra det. Men resten skiter ju i en ändå så skit i dem tillbaka. pöss!
    Donken

    SvaraRadera