22 september, 2010

Sprider kärlek...

OKEJ ! jag har nog hittat den absolut BÄSTA låten för denna veckan :D
2 helt übersköna brudar som sjunger den mest ovanliga texten...



får se om ni gillar den, för det gör jag iaf ^^

har även fått hem mina böcker idag som jag hade beställt :))
jag beställde Love Letters of Great Men den är inspirerad av boken som Carrie läser för Big i Sex and the city filmen.. den boken hon läser ur finns inte i verkligheten så dom bestämde sig för att göra en och när jag såg den så blev jag helt GAAAH >< måste HA den!!! Ni som känner mig vet att jag är helt besatt av Sex and the city :D:D:D:D några andra böcker som jag köpte var Da Vinci-koden (klassiker) och 2 verklighetsbaserade böcker Rävungen och Spökflickan, rävungen har jag läst innan, men jag ville ha boken oxå.. Författaren har varit med om detta som hon skriver. Hon skriver om barn som hon har haft som elever "problembarn"

skriver av baksidan på Rävungen:
Rävungen är berättelsen om sexåriga Sheila, en begåvad men emotionellt störd flicka. När hon binder fast en liten pojke vid ett träd och tänder eld, inser man att hon är farlig för sin omgivning och beslutar att hon skall tas om hand för vård. I väntan på en ledig plats på sjukhus hamnar hon i Torey Haydens klass för psykiskt handikappade barn. Nu börjar en hård och tidvis mycket otacksam kamp för att återge den lilla flickan hennes människovärde och hennes tilltro till omvärlden.

Den låter inte mycket för världen men det är en grymt bra bok. Det är Torey Hayden som har skrivit boken. Hon är barnpsykolog och har arbetat med specialundervisning för barn med psykiska störningar. Sina erfarenheter har hon skildrat i en rad medryckande och gripande böcker.

Jag kan skrivar av baksidan för Spökflickan oxå:

Jadie är en gåta för sin omgivning: en inåtvänd och plågad flicka som vägrar prata och ständigt verkar rädd. när Torey Hayden till slut lyckas få henne att tala är det en spöklik värld som öppnar sig. Jadies skräckfyllda fantasier kring egendomliga symboler och sexuella handlingar tyder på att hon utsatts för rituella övergrepp. I kampen för att rädda Jadie tillbaka till ett drägligt liv tvingas Torey in i en kronfrontation med svart magi och satanism.

JAJA nu ska jag LÄSA! :D

Over & Out, Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar