02 november, 2009

Sant i mina ögon..

En del killar undrar vad tjejer vill se i killar. Enligt mig är det mognad.
En tjej vill ju inte ha en mesig kille som sitter och spelar CS & WOW hela dagarna. Utan en som kan ta ansvar, är engagerad i förhållandet etc. Jag menar vi säger att det visat sig att tjejen blivit på smällen, hur attraherad blir man inte av att killen verkligen egagerar sig i det hela?

Och ni som läser det, NEJ, jag är inte på smällen, såg bara filmen Knocked up för en stund sen. Ja jag vet att det är en film, men ändå.

Visst snubben var en riktig tönt i början, men han tog sig i kragen, skaffade sig ett jobb, slutade röka på och började engagera sig i graviditeten och han läste böcker om hur det kommer att gå till vid födseln. Det var då jag kom på att fan, jag vill träffa en kille som är ansvarsfull och som verkligen verkligen är mogen. Jag vill inte ha någon som har fastnat i åldern och är kvar på 15 års stadiet. Jag vill träffa någon som tar det hela på allvar. En som prioriterar framtiden mer än datorn. Men det verkar ju helt omöjligt, iaf här i Ljungby. Men ska jag vara allvarligt uppriktig så tror jag inte att det finns sådana killar kvar, inte i detta samhället vi lever i iaf.

Och de killar som är så ligger ju oftast på 30+. Vilket inte riktigt är min åldersinriktning.

Dagens killar är riktiga töntar, spelar CS och WOW, leker med soft airgun och beter sig riktigt omoget. Vart fan har dagens samhälle tagit vägen?

Visst det finns tjejer som är hur töntiga som helst, 13-åringar som ränner omkring på nätterna, översminkade, med morsans string och en uppstoppad BH. Sitter på parkbänkar och halsar folköl för att sedan "rangla" omkring och skrika omogna ord till varandra. I tajta jeans och för kort tröja, med hårförlägningar i 5 olika färger låtsas dom vara fulla på stan för att dom anser det vara moget. En 13-åring ska ligga och sova senast 23.00 enligt mitt tycke. Dom är ju för fan inte ens byxmyndiga. Vad är det för föräldrar som släpper ut dom på stan mitt i natten?
Nu ränner ju 9-åringar runt på stan fullt sminkade!!! SMINKADE?!!! när jag var 9 visste jag knappt vad en BH var. 9 ÅR!!! Vart tar samhället vägen? Hur är det om 10 år? Går 5-åringar på stan och shoppar då eller? Är mobiltelefoner ett måste på dagis? Har varje unge en Mp3 i örona?

Jag blir lite rädd av att tänka på detta. Någon måtta borde det vara.

Nu ska jag sova, jag lär ju drömma mardrömmar om rökande 7-åringar!

Ciao!

2 kommentarer:

  1. oh, gud, får jag citera detta inlägg, länka o lägga upp det på min blogg? tyckte allt var så jävla pang PÅ, och mycket genomtänkt och bra skrivet! GILLART!
    Du har så jävla rätt. Och jag såg knocked up ungefär en måand in på graviditeten, och visst kände jag igen mig i henne....!!!!! nickade medhållande i nästan varje scen, haha. pöss.. DONKEN

    SvaraRadera
  2. klart du får lägga upp det :) Bra aatt någon tänker som jag göra iaf ^^

    SvaraRadera