27 augusti, 2009

katt-utflykt

tjo..
Min kisse rymde idag :P
Jag och Jimmy hade varit hos hans föräldrar och pratat lite.
Så åkte vi därifrån, men så ville Jimmy ha ngt att dricka, så vi körde upp till donken. Då passade jag på att köpa en paj, äppel-paj om man ska vara exakt ^^
Iaf, så parkerade vi bilen utanför hans lägenhet och just när jag stängt bildörren så ser jag en liten kattunge trippa förbi, så säger jag "Guu va lik hon var Tösen". Jimmy tittar lite snabbt, njaa det vet jag inte. Så tittar jag igen när hon kryper mellan två bilar, då utbrister jag "MEN FÖR FAN!!! DET ÄR JU TÖSEN!!!!" och börjar smått galoppera mot bilarna. Katten smiter under en av bilarna och min första tanke var PAJEN! Jag börjar skaka den lilla McDonalds Äppelpajen fram och tillbaka i dess lilla pappförpakning. Tösen blir smått nyfiken men inte tillräkligt utan skutar vidare från bil till bil. Jimmy springer in efter hennes favorit leksak. Men jag som känner min katt bättre än någon annan, sätter mig på uppfarten och börjar knapra på min paj.
DÅ reagerar hon, hon smyger försiktigt fram och jag sträcker fram pajen mot henne så att hon får lukta. Och precis när hon ska börja lukta så får jag tag i henne och precis när jag har henne i min famn så kommer Jimmy ut med hennes leksak i högsta hugg. Jag smilar lite mot honom och räcker fram honom min lilla kisse. Det var en riktig katt-utflykt för henne.

Det visade sig att Jimmy hade öppnat fönstrerna ett snäpp för mkt, hon hade då pressat sig igenom den lilla springan och var på sin första utflykt alldeles själv.

Nu ska jag titta på en film, Pans labyrint.
pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar