12 januari, 2012

torsdag, träningsvärk och träningsdags.. dom tre stora T:en

Jaha, mitt nyårslöfte för detta året var att jag ska gå ner 30kg i vikt.
Jag har insett att min livsstil inte är något bra.
Så jag har börjat i en viktgrupp på vårdcentralen, första mötet var i måndags, väldigt trevligt. Några unga och några gamla.

Sen den första januari har jag gått varje dag och de dagar jag inte går så tränar jag. I tisdags så var jag på mitt första skivstångspass, snacka om träningsvärk dagen efter ^^ Kunde knappt gå ner för trappan på morgonen.

Och idag ska jag träna skivstång igen :) Det ska bli spännande då jag fortfarande har träningsvärk :P Det är jag och Vicki som tränar. Sedan ska jag ev på yoga idag med, kan nog vara rätt skönt när man har tränat :) Yoga är rätt avslappnande fast ändå rätt ansträngande, olika positioner som man ska stå i läääänge.

Skivstångspasset börjar kl.18
Yogan börjar kl.20

Fullspäckat !

Vilket uselt väder vi har här i ljungby btw, regningt och blåsigt och kallt :/ fast inte kallt kallt utan kallt ovanför + strecket. Lite kyligt med andra ord.

Ja det var nog allt för denna gången :)

Over & Out, Jonna.

1 kommentar:

  1. Ja nu var det ett tag sen du skrev nåt här inne. :P
    skönt att det går bra, och skönt på ETT vis att ha träniungsvärk, då vet man ju att man gjort bra från sig liksom.

    på måndag ska jag på familjegympa med vincent, förhoppningsvis. Det står att det är med barn från 3 år, så kankse inte får, eftersom han blir 3 i maj. Men vafan, det är ju bara nåra månader kvar. så det hoppas jag att vi får ändå. Den energin han har alltså..!


    3 mars är det Bloggerans för alla mina bloggpals, och Donken Designs brakinvigning, allt i ett på samma kväll. Det finns vandrarhem här med 30 lediga sovplatser för ca 200 kr/pers, och jag tänkte att vi beställer pizza eller liknande, när hungern faller på. Lokalen här nere är bokad till eventet, och det blir lekar, tävlingar, visning av nya produkter från DD, förhoppningsvis en goodiebag, och kanske förhoppninsgvis jättegärna magnus uggla besök. :P

    Kommer du?

    SvaraRadera