18 september, 2009

Mae West in my heart :D





Citat:


- Allt jag verkligen gillar är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande.

- Don't cry for a man who's left you, the nest one may fall for your smile.

- Älska din nästa, och om han är lång, snygg och farlig kan det väl inte vara så svårt?

- Är det en pistol i fickan, eller är du bara glad att se mig?

- För mycket av det goda kan vara helt underbart.

- When I'm good, I'm good, but when I'm bad, I'm great!

- Vi är varandras intellektuella motsatser: jag är intellektuell, du är motsatsen.

- Var vacker! Erövring vid första ögonkastet spar tid och besvär.

- En böjd linje är den vackraste vägen mellan två punkter.

- Den som väntar, kommer sist.

- Det bästa sättet att uppföra sig på är att inte uppföra sig.

- Det är mänskligt att fela - men det känns gudomligt.

- Män är lätta att fånga, men svåra att behålla.

- Kärleken övervinner allt utom fattigdom och tandvärk.

- Jag tycker inte om mig; jag är galen i mig själv.

- Gör aldrig samma misstag två gånger - såvida det inte lönar sig.

- Bästa sättet att hålla kvar en man är i sina armar.

- En mans kyss är hans signatur.

- Du är olik alla andra kvinnor, viskar han, när han är förälskad. Du är likadan som alla andra, snäser han, när han fått henne.

- Man måste kyssa en himla massa grodor innan man hittar en prins.

- Den som säger att lyckan inte kan köpas för pengar,vet inte var man handlar.

- Well behaved women do not make history.

- Det finns bara två sätt att fördriva en regnig dagoch jag spelar inte bridge !


Ciao!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar